Garancia, vagy Nem garancia, Garanciális jármű kötelező szervizeltetése, 461/2010/EU alapján, hogyan csináljam?
-
Rendelet szerint előírt jótállásnál hosszabb, egyedi garanciát biztosít a kereskedő vagy az importőr
Ebben az esetben az eladó/gyártó/importőr előírja, hogy ez a kiegészítő garancia csak akkor teljesül, ha márkaszervizben történik a szervizelés. Ilyen esetre nem vonatkozik az alábbi (2. pontban) általános leírás.
-
Általános garancia időn belüli, szervizelésre vonatkozó irányelv
Európai Unióban minden gépkocsi tulajdonos szabadon választhatja meg, hogy hol végezteti a gépkocsija márkaszerviz által előírt időszakosan elvégzendő karbantartását, garanciális hibák javítását?
„461/2010/EU Rendelet (Csoportmentességi rendelet) hatálybalépését követően a garanciális karbantartási javítás, azaz a beütemezett időszakos karbantartások már normál szakműhelyekben is elvégezhetők. Ezt a gyártónak el kell fogadnia, függetlenül attól, hogy azt a márkaszerviz hálózaton belül hajtják-e végre. Ezek természetesen feltételekhez vannak kötve.”
Összefoglalva, a független szerelőműhely, az alábbiakat szavatolja:
- eredeti vagy azzal egyenértékű megfelelő minőségű alkatrészek használata
- szakképzett személyzet, technikus alkalmazása
- kiegészítő műszaki információk alkalmazása
- elvégzett munka megfelelő dokumentálása
- szükséges műszaki információk ismerete
- specifikus eszközök használata
Egyértelmű viszont az, hogy a független szerelőműhely e csoportmentességi rendelet alapján, garancia ideje alatt a járművön, bármilyen karbantartási és javítási beavatkozáson kívül, garanciát éríntő, hibás alkatrészt, díjmentesen nem cserél.
A Bizottság 461/2010/EU rendelete (2010. május 27.) (autotechnika.hu) "nem szentírás, de próbállak Titeket, valamilyen úton módon képbe hozni, mindig vannak kivételek"
Csoportmentességi tájékoztató: https://hyundai.hu/csoportmentessegi-tajekoztato-elvarasok-fuggetlen-szerviz-altali-karbantartasok-es-javitasok-eseten/