A modern autók egyre bonyolultabbá válnak, tele pakolva elektronikával és finommechanikával. Ez hatékonyabbá és üzemanyag-takarékosabbá teszi őket, de a bonyolultság néha rejtélyes hibákhoz vezethet. A dízelbotrány óta megnőtt a benzines autók iránti kereslet, de a GDI/TGDI motoroknak megvannak a maguk hátulütői. A közvetlen befecskendezés miatt a szívószelep, a szívócsatorna, a dugattyútető és a befecskendezők elkoszolódhatnak, ami motorhibákhoz vezethet.
GDI/TGDI motorok rövid működése:
A hagyományos benzines motorokban a benzin a szívószelepeken keresztül jut a hengerbe, ahol a levegővel keveredve ég el. A GDI/TGDI motorokban viszont a benzin közvetlenül a hengerbe fecskendeződik, nagy nyomáson. -mint pl. dízel motornál- Ez hatékonyabbá teszi a motort, de a hátránya, hogy a benzin nem mossa át a szívócsatornát, így az elkoszolódhat. A dugattyútetőn is lerakódhat a korom, ami dugattyúátégést okozhat. A befecskendezők eltömődhetnek, ami a motor rángatását és gyenge teljesítményét eredményezheti.
A dióhéjas tisztítás egy hatékony módszer a GDI/TGDI vagy akár a CRDI motorok elkoszolódásának eltávolítására. Az osztályozott dióhéj apró darabjai finoman eltávolítják nagy nyomáson a lerakódásokat a szívószelepekről, a szívócsatornáról, a dugattyútetőkről. Befecskendező szelepeket ultrahangos eljárással tisztítani lehet, illetve injektorvizsgáló berendezéssel sugárkép és szállítási vizsgálatnak is alávethetjük. Ezek az eljárások javítja a motor teljesítményét, a fogyasztást és csökkenti a károsanyag-kibocsátást.
A dióhéjas tisztítás előnyei:
- – Javítja a motor teljesítményét
- – Normalizálja az üzemanyag-fogyasztást
- – Csökkenti a károsanyag-kibocsátást
- – Növeli a motor élettartamát
- – Növeli az autó értékét eladáskor
A dugattyútető átégése számos tényező miatt bekövetkezhet:
- – Nem megfelelő üzemanyag minőség
- – Alacsony kompresszió, üzemanyag-keverék hiba
- – Rossz befecskendező, rossz a szórásképe
- – Levegőcsatorna szűkölet a szelepnél
- – Nem megfelelő vezérlés
- – Elhasználódott gyújtógyertya
Mikor kell elvégezni a dióhéjas tisztítást:
A dióhéj tisztítást GDI/TGDI motorok esetén 90.000-120.000 km-enként javasolt elvégezni, függetlenül a felhasználás jellegétől.
A tisztítást szükség szerint el kell végezni, ha a motorban a következő tünetek jelentkeznek:
- – Motor indokolatlanul nem gyorsul
- – Egyenetlen a járása
- – A motor durva járása és remegése is tapasztalható
- – 1,5-3 literes többlet üzemanyag fogyasztás
- – Menet közben, egyenletes sebességnél rángat, gyújtáshibát produkál
- – Nehezebben veszi a fordulatszámot, csökken a vezetési élmény
- – Indításkor nehezebb beindulás, erős rezonancia
- – Megszeretnénk őrizni a motor minőségét
- – Gyújtáshibát produkál, lekapcsolja a hengereket
Fontos megjegyezni, hogy ezek a közvetlen befecskendezéses GDI és TGDI motorok problémamentesen működnek évekig, minden márka gyártja ezeket a motorokat, és hatékonyságuk miatt alkalmazza közép és felsőkategóriában. Ha azonban közvetlen befecskendezéses motorral rendelkező autót vásárol, fontos, hogy tisztában legyen a potenciális problémákkal, és rendszeresen karbantartassa az autóját, hogy megakadályozza a nagy és költséges plusz problémák kialakulását.
Ha bármilyen problémát tapasztal, forduljon szakképzett típus specifikus szerelőhöz.
Bejelentkezés:
http://diostisztitas.hu/ajanlatkeres-megrendeles/
Üdv,
Képek CRDi és GDI, TGDI