Jó napot!

Nemrég vasarotam egy 3 éves 31.000km-t futott Hyundai i30 kombit,1.6 CRDI 116LE,2019-es évjárat.a kerdesem hogy mennyire megbízható a motorja és normalis hogy a vezető oldali ajtótömítés kiszakadt egy 2cm hosszban(sajnos vásárlásután vettem észre),és most hidegben hidegen kb. 1 percig katogó hangja van a motornak?! Előre is köszönöm a választ.

==============

Röviden: Hyundai/KIA motorok egyik mechanikailag is legstabilabb motorja

Mivel nem tudunk többet a megadott információkon kívül, így egy kicsit általánosan tudunk válaszolni. Maga a motor betonbiztos konstrukció, az újtípusú környezetvédelmi kiegészítőkkel együtt. Normál használatban, bírják a várost, de a pályán élik igazán magukat. Normál használat mellett 5,5 fogyasztást produkálnak, használat titka kicsit forgatni kell. Szervizelés kérdésköre, a gyártói előírást kibírják, de gondos gazda elve alapján javasoljuk a szervizelési időt és a kilométer lefelezését (15000km/12hó). Regeneráció, ez már érzékeny kérdéskör, megfelelő időszakos szervizek betartás mellett nincs probléma vele, olajcsere alkalmával megfelelő motorolajat kell alkalmazni, illetve az izzítási rendszerre odakell figyelni (izzítás link) és a megfelelő szerelőt meg kell találni hozzá.  D4FB, D4FC és D4FD motoros Hyundai/Kia, a piac nagy titkos sláger terméke, természetesen az üzemelésből származóan a motor kokszosodásra hajlamos, de melyik motor nem az. Összehasonlítva a Közvetlen többpontos befecskendezés benzinmotorral arra jutunk, hogy ez a diesel motor sokszor ténylegesen jobb választás, mint bármilyen más ugyanilyen típusú benzines társai. (benzines link) Üzemeltetési költsége alacsony, dinamikus és vezetni élvezetes és nem hátrány jól fogyaszt – persze, Úriemberek fogyasztásról nem beszélnek -. Költeni és megelőző karbantartást mindig el kell végezni rajta, akkor hű társ lesz a közlekedésben.

Vezető oldalon a gumitömítés:

Sajnos ez használatból eredő hiba, sokszor tapasztaljuk ezt, a beülési pozíció, a használó keresztmetszete és/vagy a ruházata megkezdi gumi-kédert. Itt meg is jelölöm a témát, javaslom ápolni minden tél előtt, nyár előtt, illetve az oldalablak vezető „sínjét” kenőanyaggal.

Kattogó hang:

Ez megfoghatatlan így sajnos, nem látjuk és nem tapasztaljuk, de azt tudjuk tanácsolni, hogyha minden jó az autón, akkor az ilyen kattogást bemelegedési fázisban a fém alkatrészek, hőtágulása tudja okozni. A motor felső műanyag burkolata, szokott kattogni/zörögni, míg a gumibakja rideg a hidegben. Továbbá a porlasztó és magasnyomású rendszerrel nem szokott baj lenni, de ugye vannak kivételek; hidegen, azaz a jelen esetben, most már a motorok szoktak izzítani. 5 fok alatt van indulási hőmérséklet, ami egy kényszer járást okoz a motoroknál. Ez általában durvább, erősebb morcosabb, sok esetben a kihúzott olajcsere intervallum is okoz már elégtelen kenési hangokat, nehezebben alkalmazkodik a motor megfelelő üzemi feltételhez, mivel a kenőanyag sem tudja már teljesen az előírtakat. Az újtípusú izzítógyertyák már nem csak a köztudatban ellátott feladatát szolgálják ki, így azok sűrűbb cseréje is javasolt. Teljes képet nem tudunk az autóról, így összességében a leírtakon kívül, hogy ha garanciális az autó, akkor be kell menni vele márkaszervizbe és felvetetni a tapasztalt vagy észlelt hang rendellenességet “hibát” – . Ha úgy látja helyesnek, az eladó felé is jelezheti a kérdéskört, megvizsgálásra.

3 alapvető jel, az izzítógyertya nem optimális a motorban – ceedvadasz – Használt autó állapotfelmérés, Vásárlás előtti autóvizsgálat

Hyundai / KIA 1.4 motor (MPI/G4FA) és az 1.6 motor (MPI/GDI/T-GDI) – ceedvadasz – Használt autó állapotfelmérés, Vásárlás előtti autóvizsgálat

Szívócsatorna, szelep és EGR tisztítás költség hatékonyan – ceedvadasz – Használt autó állapotfelmérés, Vásárlás előtti autóvizsgálat