Milyen a KIA EV6? Sokakban felmerül a kérdés. Teszteket, leírásokat, videókat nagyon sokat lehet találni róla, látvány promóciós anyagokat vetítenek. De vajon milyen a való életben, hogyan használható két gyerekkel, milyen a csomagtere, mi fér bele, mire elég az alap motor és akkumulátor? Ez vetődik fel sokakban.

*Kia sajtófotó

KIA Hungáriától kaptam csütörtöktől következő hét hétfőig egy KIA EV6 e170 RWD Air bordó elektromos autót próbára, melyet itt is meg köszönök nekik. KIA EV6 műszaki adatok (CV MY22)

Az autóról pár szóban: a példány egy 170 lóerős (125 kW), 350 Nm, alap 58 kWh-s akkumulátorral rendelkező autó. 

Nincs agyon extrával, alap igényeknek megfelelő felszereltségű; de nem is kell kitűnni a sorból, hétköznapi embernek való. Az autó 2021.11-hóban lett üzembe helyezve, kilométer órájában 13315 km volt, ami azért meglepő, hogy 2022.05.05 ezt már elérte, mint teszt autó. Induláskor 93% akkumulátor töltöttségi szintet mutatott, automata klímával a hatótáv 323 km, ami átlagembernek nem rossz.

Életszerű próbát szerettem volna, normál munkába járás, egy hétvégi kiruccanást megejteni, és építkezés miatt bútort szállítani. Vágjunk is bele. Amikor beültem, minden kézre esett, logikus az elrendezés, ráéreztem a kulcs helyére, az üdítős rekeszre, a telefon tartó helyét szinte azonnal megtaláltam.

Elsőre amikor megnyomod a START gombot, rádköszön a 21. század, digitális műszerfal és középkonzol, mint egy játékgép, folyamatosan ejt rabul, azt érzed, hogy ez kell Neked, de ne szaladjunk előre.

Nagyon jó vezetni, kifejezetten kellemes a hátsókerék hajtás adta élmény. Modern, letisztult, nyugtató belső környezetet teremt számodra. Ugyan a R19 colos kerekek hamar megmutatják az úthibákat, mindeközben a ballonos SUV gumik simán veszik az akadályt. F1 kapcsolók elsőre azt sugallják, hogy nyomjuk neki, de közben rájössz, hogy az az E-pedálerő kapcsoló (a világ legjobb városi komfortját nyújtja). Megtanulod jól használni! – Itt meg is állnék egy kicsit és kitekintenék a napi használatú saját autóm: egy Toyota Auris 1.8HSD 2014 példány. „Számomra nem nehéz átszellemülni.” –

Az EV6-tal az első hazafelé tartó utamon, többször meg kellett állni a piros lámpáknál, közben jó gyerek módjára áttanulmányoztam a gombokat. A tempomat kapcsoló egybekötött távolságtartó automatikával rendelkezik, ami a dugóban full extra, nem kell ide harman kardon hangrendszer. A sávfigyelő és sávtartó rendszer rögtön átveszi a felügyeletet, figyeli a mozgást, a sávokat, szinte nem is fogod a kormányt, de ha valami nem úgy van mint a tankönyvben, rád szól “rezegteti” a kormányt, felhívja a figyelmet: Tessék fogni a kormányt! Szeretjük.

Nemsokára eljön az az idő mikor már nem találunk haza magunktól és kell a telefon, kell a navigáció, kell minden ami digitális. Telefonom egy Xiaomi Mi11 Lite 2021, véletlen mindig van nálam egy USB kábel is. Össze csatlakoztattam az autó USB aljzatával, már el is indul az Android autó, helyből működik minden, mintha mindig is “ismerték volna” egymást. A Waze már tudja haza akarok menni, egy kattintás és már navigál is, pöpecül működik. Klíma észrevétlenül működik, csendes, komfortos. Egyszóval megérkeztem.

További események számosítva, röviden pontokba szedve.

Nem vagyok már elektromosan szűz, nagyjából felkészültem a használatra, rögtön hadba fogtam. Így egy teljes töltést megejtettem, másnap reggel az Etele pláza parkoló házában, míg elintéztem ügyes bajos dolgaimat. Az autóval megérkezéskor 299 km hatótáv maradt, a felvett kilométerhez képest.

Az Etele parkolóházban logikusan kialakított és megközelíthető illetve tágas elektromos parkoló hely fogadott. 11KW helyre álltam, itt a töltés hátralévő ideje 1 óra 15 perc 100%-ra, itt már a kilométer óra állás 13365 km volt. Töltés befejeztével a 100% töltöttséggel, ugyanúgy folyamatos automata klíma beállítással 379 kilométer hatótávot jelentetett meg.

Az első 100% töltés után neki indultam a péntek délutánnak, a napi teendőknek Budapesten belül, a délutáni csúcsban, ingázásban. Ebben érzi jól magát. Hazaérkezés, Szigethalomra 92% töltöttségi szinttel és 349 km maradék hatótávval sikeredett.

Elérkezett a szombati nap Szigethalom – Sukoró – Tököl – Szigethalom és még a szomszédok szemrevételezése, nyálcsorgatása, tesztkörök a lakótömb körül. A hosszú út= autópálya, autóút, város, dimbek-dombok, vegyesen, meg persze ki akartam próbálni a menetdinamikát. 

Kicsit összefoglalva az adatokat:

Autó átvétele, BP KIA telephely, Indulási adatok, Szigethalomra: 

92% töltöttség, 349 KM, KMóra: 13315



Másnapi érkezési adat, Etele plázában, töltés: 

80% töltöttség, 299 KM, KMóra: 13365 
töltési-idő (11KW töltő, 1 óra 15p)
100% – 379 KM

Indulás adat, Szigethalomról: 

92% töltöttség, 349 KM, KMóra: 13400



Érkezési adatok Sukoróra: 

79% töltöttség, 259 KM, KMóra: 13457

Érkezési adatok Tökölre: 

66% töltöttség, 245 KM, KMóra: 13513

Indulási adatok, irány a munkába Budapest: 

52% töltöttség, 178 KM, KMóra: 13559



Érkezési adat hétvége után, Etele plázában újratöltés: 

45% töltöttség, 165 KM, KMóra: 13581 

töltési-idő (11KW töltő, 3 óra 20p)

100% töltve

Google térkép alapján a Szombati napi útvonal:

Egyszer sem volt hatótáv para, nem volt klíma nélküli út. Cserébe volt a mindennapi ember rutinja, előzőleg rendeltünk bútorokat a JYSK-ből és mikor ha nem esküvő után, át lehet venni. Szombaton van is időnk, nem kell kapkodni, útba is esik, akkor hazafelé hozzuk el. – Hát el is hoztuk – éppenhogy  összejött. Az autó csomagtere mellett szóljon, hogy nem kicsi gardrób bútor, lapra szerelve persze, és mellé nem csak egy hanem kettő kisebb szekrény is még, ahogy kell. 

És ezt is tudja:

Összefoglalva a próbaút, és a használat jól sikerült. Említsünk meg néhány ötletes kiegészítőt, hátrányt is. Amit felhasználóként fel tudnék róni az a telefon tartó helyének nagysága, maga a telefon rendben elfér, de mikor kábellel össze van duga akkor már a kiálló csatlakozó kilóg egy kicsit a tálcáról és a kábel össze- vissza áll. Kábelrendezővel, amúgy ezt simán megoldhatod magadnak, ha már saját autóként konfigurálható. Számomra a vezetőülés kényelmes pozícióba jól beállítható – 190 cm magas vagyok -, ülés felületét borító anyag miatt vagy azért mert izzadós vagyok, nem szellőzött az ülés ülőlapja szerintem megfelelően így kicsit beizzadósnak éreztem. Párom egyszer sem érzett ilyet. Nem maradhatnak ki a gyerekek, nekik nagyon tetszett a hátsó rész, nagy tágas, ami egyben zavarta is Őket, itt vissza kanyarodnék, hogy a Toyota Auris hátsó részéhez képest mondják ezt, viszont a könyöklő nagyon bejött nekik, ami egyben nagyon ötletes megoldással két funkciós. Csomagtere nagy, pár mozdulattal síkba dönthető, kalaptartó rekesz ötletesen és egyszerűen eltüntethető.

Még egy okos kiegészítőt tartalmaz az autó, amellyel mobil áramforrásként is használható. Az Integrált töltésvezérlő egysége (ICCU) tartalmaz, így lehetővé teszi, hogy a jármű akkumulátorából akár 3600 W teljesítményű villamos energiát tudjon szolgáltatni. Ehhez annyit kell tenni, hogy a töltő portjára egy egyszerű átalakító adaptert kell helyezni. 

Bővebb infók miatt is, ajánlott linkek:

https://www.kia.com/hu/modellek/ev6-gt/hamarosan/
https://www.pappas.hu/pappas-auto/hirlevel/A-KIA-EV6-Minden-utat-megihlet_news_685555
https://www.kia.com/hu/modellek/ev6/bemutato/
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/hu/hu/assets/contents/utility/Brochure/price-list/kia-ev6-arlista-my22.pdf
https://www.kia.com/hu/rolunk/upcoming-models/ev6/
https://press.kia.com/hu/hu/home/media-resouces/press-kits/2021/elorendelheto_a_kia_ev6.html
elírás, pontatlanság lehetséges, ha szükségesnek látom, frissítem az írást
Call Now Button