Mindenkiben felmerül a kérdés, melyik a jobb GDI vagy MPI?
Alap felvetés: Vegyünk egy hasonló hengerűrtartalmú (pl. 1.4i) méretű hagyományos MPI motort. Ehhez képest a GDI motor körülbelül 10% -kal nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít minden sebességnél, ugyan annyi üzemanyagfogyasztás mellett. Ezen kívül a nagy teljesítményt igénylő üzemmódokban a GDI motor kiemelkedő gyorsitást biztosít.
Az alábbiakban összehasonlítva a GDI motor teljesítménye jóval jobb, mint egy hagyományos MPI motoré.
Mi a különbség a GDI és az MPI között?
Csavarjunk rajta még, mi van még elektronikus szabályzással?
- EFi (Egy pontos befecskendezés),
- MPi (Több pontos befecskendezés),
- GDi (Közvetlen többpontos befecskendezés)
Dióhéjban, melyet még fogsz hallani és lehet szidni is, a GDI motorok körében. Első körben ez a befecskendezés már teljesen más és külön út a befecskendezés és annak vezérlésének világában. A korai kiviteleknél 80-160ekm körül, használat függően, szénlerakódásokat hagytak a szívószelepek hátsó oldalán, mivel közvetlenül az égéstérbe permetezik a tüzelőanyagot (benzin). Ellenben az MPI a szelep mögé permetez, és ezáltal megtisztítja az égéstér felé vezető úton a szelepet.
Mondhatjuk azt, hogy a Benzines GDi olyan, mint a Diesel technológia, aszerint üzemel.
Mi az MPI üzemanyagrendszer?
A hengereként, elektronikusan vezérelt befecskendezéses (MPI) rendszer, minden henger elé üzemanyagot fecskendeznek, így sokkal nagyobb szelep tisztitást biztosítanak a motor felső, hengerfej részének és így hűtést is biztosít a szelepeknek és a mechanikai alkatrészeknek, így az égési sérülések mértékének valószínűsége kisebb. Össze foglalva egy mondatban, az MPI befecskendezés közvetlenül a henger szívószelepére történik.