Napi szinten felmerül a kérdés biztos kell, mikor kell, hogyan kell, mennyibe kerül, mi a jelenség, megoldja az olajfogyasztást?

Mai napig nagyon sok félrevezető és remegtető cikk, videó is készült a problémáról melyről nem derült ki ténylegesen mi volt a hiba, hozzá teszem, nem is fog.

– Egy dugattyú átlukadás nem csak úgy jön a semmiből, konkrétan már a motornak, befecskendező rendszernek több problémát kellett egyszerre egy-időben produkálnia.
– Olajfogyasztásra vonatkozóan, vannak meglátások, hitek is. Egy a biztos, az elnyújtott olajcsere periódust nem bírják ezek az újtípusú motorok.
– Szelepek megragadása, ezeket olyan motornál lehet tapasztalni, ami már ránézésre akár egy olajbetöltőn keresztül elmondható, hogy koksz lerakódásos. Mint anno egy videómban is elmondtam a GDi benzines esetén, hogy sajnos vagy nem sajnos, de a motorral megetetjük a kipufogógázt, azzal együtt az olajpárát, és tegyük hozzá, hogy elnyújtva cseréljük a motorolajat, mely körforgás erősíteni fogja az olajpárásodást, így a lerakódási hajlamot is.
– EGR mint kipufogógáz visszavezető szelep, ennek a feladata az, hogy adott motorműködési paraméterek mellett, időben és üzemmódban a kipufogógáz egy részét vagy egészét visszavezesse, így védve a környezetet.

Térjünk ki egy kicsit a problémára, fentiek alapján is többféle tünetet mutathat a motor. Általánosan jellemző, a rángató, egyenetlen motorüzem, nem megfelelő gázreakció stb.

Mit befolyásol a koksz a szelepen, ha nem akad meg?

Kicsit konyhanyelven, a tüdőd kapacitása jó és az állapota is jó (ez a motor), szádra rá rögzítjük egy WC guriga belső hengert (ez a szívósor és a szelep), így adott a fix keresztmetszet, majd elkezdesz futni, legalább 500 métert, így simán lefutod, minden nagyobb baj mentesen. Majd kicsi pihi, …. WC guriga belső henger marad leszűkítjük egy szívószál méretre, a többi paraméter ugyan az, … mi történik? Örülsz neki, ha elérsz a célba!

Ugyan ezt éli a motor, a szelep nyakformájával és vastagságával a szelephez vezető út, csatorna hossza és átmérője, perdületének formája mind-mind műszakilag megtervezett, elősegíti a motor töltet megfelelő elkészítését. GDI motornál az üzemanyag nem tisztítja le a szelepet, nem hűti, GDI motor esetén az üzemanyagot a motor égésterébe nagy-nyomáson fecskendezzük, itt halmozottan fontos a megfelelő üzemanyag és levegő keverék elegye a megfelelő égéshez. Ha a lerakódás miatt nem jut elég levegő a hengerbe a motorvezérlő arra számít beállítás szerint, hogy adott egységnyi levegő lesz abba, adott mennyiséget fecskendez. Ha nem megfelelő akkor elégetlen anyag kerül a kipufogó rendszerbe, amely károsíthatja a katalizátort és az ellenőrző szondák adatai alapján folyamatosan korrekcióra készteti a motorvezérlőt és a befecskendezőket. Ezek miatt pl. keletkezhet egy befecskendező hiba is, mely alapján nem megfelelő üzemállapotban a befecskendező becsöpög, majd a felforrósodott dugattyútető átlukad vagy a porlasztó fúvóka megég. Ezek mellett Murphy is dolgozik és gyújtás hiba is fellép, nem megfelelő időben cserélt gyújtógyertya sem segíti az égést, így tényleg halmozottan hátrányos motorüzem keletkezik.

Dugattyútető átégése, miért van?

A dugattyú tetőn lerakódó olajos, kokszos trutyi „öngyulladása” a probléma, de magától nem ég át, normál üzem közben, a porlasztók nem megfelelő sugárképe, esetleges becsöpögése, így szúró láng kialakulása miatt tud a dugattyútető túlterhelődni és átégni.

Ez a dugattyútető koszolódás azért van, mert a szívócsőbe a kartergázt is visszavezetik környezetvédelemi szempontokat figyelembevéve és ez is sajátossága a technikának. Így sajnos elmondható, hogy nagyjából a GDi motorok esetén Diesel betegségekkel is találkozhatunk. A közvetlen befecskendezéses GDi motoroknál és itt kiemelném azt, hogy NEM CSAK A KIA/HYUNDAI éríntett ezzel, hanem az összes közvetlen befecskendezéses motor!

Mikor ajánlott a Szívócsatorna, szelep tisztítás a GDi benzinmotor esetén?

Nagyszervizzel egybe kötve, amikor már gyújtógyertyát is kell cserélni, azaz 90.000 Km környékétől lehet rá számítani, de véleményem szerint, 150.000 KM körül már ütemezd be.

Mikor ajánlott a Szívócsatorna, szelep és EGR tisztítás a CRDi dízelmotor esetén?

Tapasztalatom szerint 170.000 KM körül már ütemezd be.

Mire lehet számítani, a benzinporlasztóval kapcsolatban?

Arra, hogy az ultrahangos tisztítás nem oldja meg a porlasztó jóságát, sokesetben a sugárképet is vizsgálni kell, szükség szerint cserélni.

Eszi a GDi az olajat, ez megoldás rá?

Motorkopásra vagy gyűrű megakadásra, messze nem ez a megoldás.

Akkor-meg, mire-jó, mi a probléma?

Megnyugtatásra nagyon jó megoldás, minimalizálod a szelep megakadását, levegő útjába üzem közben nincs akadály, így a levegő töltet javul. Fogyasztás normalizálódik, alapjárat stabilabbá válik, környezetvédelmi mérés eredménye javulhat.

Miért javaslom együttesen, a kötelező szervizzel?

Egyszerű a képlet, motort nem csak ezen a szívószelep ponton kell kezelni, az egyik fele persze a mechanikus tisztítás (diós), másik fele a motor levegő oldali és karter részének takarítása, nagynyomású szelepek ultrahangos tisztítása szükség szerinti bemérése, kötelező szerviz elvégzése, gyújtógyertya csere…. innentől kezdve tudatosan kell használni és megőrizni az állapotot, „tisztaságot”.

Mennyi időn belül vállaljuk?

http://diostisztitas.hu/ – oldalamon külön információkat találtsz még az összegekről, videóról és képekről.

Gyorsan, jót és olcsón nincs egyszerre. 2 -3 munkanapra vállaljuk általában, motor állapot alapján jelzünk, hogy milyen munkaműveleteket látunk szükségesnek konzultálunk és megkezdjük a munkát.

Ezzel azt akarom mondani és „képbe hozni” Titeket, hogy simán magába a diós tisztítás nem minden esetben megoldás, kicsit előre kell gondolkodni, és meg kell bontani, hogy a lerakódást fel lehessen térképezni és aszerint eljárni.

Szolgáltatási díjak az http://diostisztitas.hu/dijak/ elérhető!

Call Now Button