Az elején jelzem, ez nem csak a Hyundai és KIA GDI motorokra igaz, minden ilyen tipusú motorra!

A GDI motorok (gasoline direct injection) és TGDI motorok (Turbocharged Gasoline Direct Injection) egy olyan típusú benzinmotor, amely közvetlen üzemanyag-befecskendezést használ. Ez azt jelenti, hogy az üzemanyag közvetlenül a hengerbe kerül befecskendezve, és nem a szívószelepeken keresztül. A GDI motorok számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos MPI és központi „karburátoros” motorokkal szemben, például jobb üzemanyag-hatékonyság, alacsonyabb károsanyag-kibocsátás és jobb teljesítmény. Aminek előnye van, annak van hátránya is. Mivel ez is egy műszaki tárgy, és az üzemidő előrehaladtával karbantartásokat kell elvégezni ezzel együtt nagy karbantartást is, melyet az üzemeltetőnek el kell végeznie időközönként. Igy van ez a GDI/TGDI üzemű motorok tekintetében is.

Az időszakos karbantartások mellett, megelőző karbantartásokat is el kell végezni futott kilométer és/vagy időintervallum alatt.

A dugattyútető átégése számos tényező miatt következhet be, többek között:

Mit lehet tenni, hogy megelőzzük, vagy minimalizáljuk a dugattyú átégését?

A dugattyútető átégése számos tényező miatt bekövetkezhet:

Fent leírtakat összegezve, azért tartom fontosnak felhívni a figyelmet, hogy tapasztalatok illetve az interneten fellelhető irodalmak szerint a GDI (gasoline direct injection) és TGDI motorok (Turbocharged Gasoline Direct Injection) motorok üzemszerű sajátossága a lerakodás, kokszosodás és ezáltal a szívó csatorna és szelepek keresztmetszetének csökkenése. Ezek összessége motorhibát tud okozni, ami sok fejfájást okozhat, és költséget tud felemészteni. Ha tudjuk, hogy a motor üzemszerű működése alátámasztja az ilyen kiegészítő nagy karbantartást, hogy a továbbiakban biztonsággal használható legyen, azt meg kell tenni. Meg kell előzni a rossz égés kialakulását, az biztos. A felhasználók között szájhagyomány útján terjed az információ, biztosan van olcsóbb megoldás, esetleg adalék. Sajnos erre nincs semmilyen olyan folyadék, folyékony motor doktor, ami fel tudná oldani, mivel GDi (Közvetlen többpontos befecskendezés) motorról beszélünk. Erre a kérdéskörre ajánljuk a diós szívó szelep, szívó csatorna és dugattyútető tisztítását. A tisztitás folyamataként az alkatrészek lebontását követően, a GDI injektorokat, befecskendezőket is szükség szerint vizsgáljuk, tisztítjuk vagy cseréljük. Minden esetben, nagy szervizekkel együtt célszerű ütemezni. Illetve olyan autó vásárlását követően, ahol nem ismert a teljes előélet, és nem tudjuk, hogy a tisztitás és a nagy nyomású befecskendezés ellenőrzése megtörtént-e. Megfelelő szakértelemmel és típus specifikus ismerettel már a vásárlás pillanatában a szakavatott szem nyugtázhatja a nagy karbantartás szükségességét.

Ezeken kívül ajánlott, hogy a motorolajban egy adalékanyagot használjon, amely segít megelőzni a dugattyútető átégést, a már fennálló olajfogyasztás esetén is. A motor olajcserét időszakosan úgy kell elvégezni, hogy a régi motorolaj megfelelően le-folyjon a motorból. Ezek az adalékanyagok általában olyan összetevőket tartalmaznak, amelyek csökkentik a súrlódást, és védik a motoralkatrészeket a rendellenes kopástól. Ez igen lehet badarság, de elmondható, hogy a C vagy D vitamint is azért szedjük, hogy kevésbé legyünk betegek.

A tisztítás fontos, legalább ezekért:

Fontos megjegyezni, hogy ezek a közvetlen befecskendezéses GDI és TGDI motorok problémamentesen működnek évekig, minden márka gyártja ezeket a motorokat, és hatékonyságuk miatt alkalmazza közép és felsőkategóriában. Ha azonban közvetlen befecskendezéses motorral rendelkező autót vásárol, fontos, hogy tisztában legyen a potenciális problémákkal, és rendszeresen karbantartassa az autóját, hogy megakadályozza a nagy és költséges plusz problémák kialakulását.

Ha bármilyen problémát tapasztal, forduljon szakképzett típus specifikus szerelőhöz.

Egyéb más:

GDi engine piston cap burnout, why? – ceedvadasz – Használt autó állapotfelmérés, Vásárlás előtti autóvizsgálat

Call Now Button