2012-es év végén piacra dobták az teljesen új szériás Kia Ceed-et.

Motor választékok, amivel kapható:

  • 1.0TGDi 120 lóerő
  • 1.4i  100 lóerő
  • 1.6GDi 135 lóerő
  • 1.6TGDi 204 lóerő
  • 1.4 CRDi 90 lóerő
  • 1.6 CRDi 110 lóerő
  • 1.6 CRDi 128 lóerő
  • 1.6 CRDi 135 lóerő

Még nagyobbat ugrott a KIA ezzel a típussal, formában és belső dizájnban. Motor választék maradt a régi 2012-2015-ig, alap sima 1.4i motorral, 1.6 GDi és 1.6CRDi motorokkal, 2015-től bevezette az 1.0TGDi kis motort is, követte a környezetvédelmi előírások szigorítását, majd megjelent 1.4i tovább fejlesztett motorja, és maradt az 1.6GDi központi hengerbe befecskendező 135LE motor. Ezen kívül, ugyan ilyen gyártás-idő tagolással megjelent a TGDi 204LE motor is, melyek élvezeti faktort nyújtanak, a hétköznapi dinamikus vezetéshez.

2012-utáni modellek sikerének alapját az előző ED típuskódú modellek megadták. Ezeket az új típusokat már előszeretettel vásárolták meg azok a emberek és családok, akik elfogadták, hogy a koreai autó már nem a 2005 előtti évek idézik, kicsit a szomszédnak is vettek autót.

KIA CEED 1.4VVT – 5 ajtós kivitel – 3.649.000 Ft-tól volt elérhető
  • Felépítés: Ferdehátú
  • Üzemanyag: Benzin
  • Váltó: 6 fokozat
  • Modell indulás: 2012
  • Csomagtartó: 340 liter
  • Végsebesség: 182 km/óra

Nem szeretném kifejteni a további motorpalettát, és felszereltségi szinteket, viszont a mai napig és mostanra már sikerült az összes motor és karosszéria palettával kipróbálni és tartósan sajátként használni.

Ilyen motorterek vannak:

 

 

 

 

Ezek alapján az alábbi konklúziót tudom továbbítani felétek:

  • Volt Nálam ötajtósként normál motorral 1.4vvt, kismotornak hívott 1.0T és az „alanyi jogon kellene adni” 1.6GDi, illetve ugyanebben a karosszéria felvezetésben, az 1.6CRDi 110LE és 128LE meg a 135LE dízel motorral.
  • 6 sebességes manuális és DCT automata váltóval,
  • Kevés kilométeres benzines és fiatalon sokat futott változattal
  • Kombi és nem kombi ” itt a kombi, hol a kombi 🙂 „, a már ismert 128 lovas dízellel, de kézi és DCT kapcsolással is.

Elmondható összességében, arra, amire kitalálták, használati tárgynak tökéletes. Ár-érték arányban baromira tartós, keresett típus, kívülről és belülről is szép, belső anyagminősége jónak mondható, felszereltségi szintjeit jól kitaláltak és jól variálható, takarékos motorokkal szerelték.

A külső és belső minőségi érzet mellé, tovább vitte a 7 év/150.000 kilométer garanciát. Ami mellé volt még átrozsdásodás elleni/fényezés garancia, melynek feltétel volt, hogy előírás szerinti kötelező szervizeléskor az Ügyfél, kérje a karosszéria átvizsgálást.

Teljesség igénye nélkül a garancia további részletei, általánosságban:

  • fényezésre 5 év vagy 150 000 km a garancia.
  • audio- és navigációs rendszerre 3 év vagy 100 000 kilométer.
  • gyári alkatrészekre, kiegészítőkre és akkumulátorokra 2 év.
  • A garancia alól kivételt képez a kopó-forgó alkatrészek (pl. gumiabroncsok, a fékbetétek vagy a tengelykapcsoló-betétek stb.) üzemszerű használatból eredő kopása, elhasználódása.
  • Kivételt képeznek ezek alól, a kereskedelmi használatú (pl. taxi, oktató autó stb.) járművek, ahol a garancia az első 3 évben 150 000 kilométerig korlátozott. Illetve az egyedi szerződéses gépjárművek.

A piacon az autó tulajdonosok és a cégek is fel figyeltek a típusra. Magyarországon elterjedt és szívesen vásárolt az 1.4i 5 ajtós és a kombi (SW) modell, sima manuális klíma, központizár, 2 elektromos ablakkal.

Na ezért szeretik az SW – kombikat 🙂

 

Flottakezelők, területi képviselő és TAXI-sok is választották, itt általánosságban, az 1.6 CRDi SW kombi modelleket vásároltak. A felszereltségi szint lépett egyet és a teljesség igénye nélkül digitális klímával, 4 elektromos ablakkal, Bluetooth ellátott multimédiával, parkoló radarral felszereltek.

Európari/flottakezelők és olyan beosztásban vagy anyagi háttérrel rendelkezők választották azokat a példányokat, akár benzin vagy diesel motorral, amik igen csak jól felszereltek és ezzel együtt nagy többségben csak külföldön elérhetőek. Ezért van az, hogy egy jobban felszerelt KIA mindig külföldi autó és/vagy már Magyarországra honosított autó.

Meg kell említeni azt, hogy mostanra 2017 évtől a felhasználók, autóüzemeltető magánszemélyek nagy többsége, elfordult a diesel motoros példányoktól, és 80%-ban benzines modellt keresik, ebből is 1.6GDi motorral ellátottakat.

Ezekből a GDi motoros példányokból itthon, belpiacon, első újonnan üzembehelyezett magánszemély által használtat találni, szinte lehetetlen, főleg az 1.6 GDi SW navigációval, kamerával, xenon és üvegtetős kivitelben. Még meg merem kockáztatni a közép felszereltből is kevés van. Innen jön az, hogy ezeknek az autóknak a piaci használt ára „ár-értéke” sokkal magasabb, azaz az ár megtartása nagyon-jó.

Érdemes belátni azt, hogy általában flotta autóként használták a CRDi motoros SW kombi kivitelű típust, főleg a jobban felszerelt példányokat. Sőt, talán még a GDi példányokra is ugyan ez elmondható, ezeket azok a középvezetők, átlagnál jobban kereső magánszemélyek vásárolták, akik hosszabb távra használták és családosok voltak.

Ezek a flotta-autós és külföldről beszerezhető példányok, általában elriasztják a használt autó vásárlót– akár Téged is.

Véleményem és meglátásom, illetve a tapasztalatom szerint nem kell megijedni egy flottában használt autótól. Előnyökkel jár az, ha egy láb hajtotta, lekövethető a céges múlt, nincs vagy nem igen „kendácsolták” őket sőt még „felxesSzakcsi” sem nyúlt a karosszériához, szeretik azt, ha nem romlik el, nem áll meg az utazó eszköz, és itt jön az, igen van benne kilométer akár fiatalon is. Erről meg az véleményem, hogy nem a rakparton autózták bele azt a rengeteg kilométert az elindul megállal. Azt viszont be kell látni, hogy ezeket az autókat, általában vállalkozáson keresztül lehet megvásárolni, így nem kell elutasítani egy kereskedőt, főleg, ha az a kereskedő megfelelő, részben vagy egészben leinformálható járművet kíván értékesíteni, mert ugye ékszerdoboz bárhol fellelhető. Flottakereskedőtől beszerezhető példányokból általában, személyi értékesítőn keresztül lehet hozzájutni. Megfelelő, prémium és első kezes támogatást nyújt ez a szolgáltatás. Felvetődik az, hogy olcsón akar venni járművet az érdeklődő, nevezzük vevő jelöltnek. Itt le kell szögezni, hogy jót, gyorsan és olcsón nem lehet venni, főleg fent leírtak miatt is, hiánycikk a piacon. Amint van egy eladó akár flottából, külföldről vagy magánszemélytől eladó autó, az általában megtalálja a gazdáját 1 hónapon belül, ami valljuk meg nem sok idő. Vagy szájhagyomány útján elkel. Viszonyításképp egy honosított műszaki vizsga ideje, bejelentéstől számítottan 1 – 1,5 hónap.

Felvetődik sokakban, nem baj megvárjuk, míg lesz magyar autó. Rá kell világítani, hogy miért nincs magyar jól felszerelt autó? Mert magyar magánfelhasználónak 2012-2015 körül nem volt rá pénze, hogy 1.6GDi 5 ajtóst vagy SW vegyen; vagyis inkább úgy fogalmaznék, akinek volt 4.700.00 + forintja 1.6GDi alapra, az nem KIA-t vett hasonló motor és felszereltségű konstrukcióban. Ebben a költségkeretben már számolt és vett egy ezernégyszáz köbcentis, nem a csúcs felszereltet, de nem is alapot és még használja, mert számolta az amortizációt, igazi szerviz bukókat, használati értéket… és sorolhatnám. Így elmondható, hogy 10 éves koráig biztosan elfogják használni legalább is 150 – 170.000 kilométerig. És aki keresi ezt a típust az általában az ellenkezőjét keresi.

2019/2020/2021 Jelenleg a 2022 évben a piacon, nincs annyi autó és olyan pörgés van, hogy a várakozás és a keresgélés 3-4 hónap, főleg, ha találsz egy átvizsgált kompromisszum kész autót, bele kell vágni. 2021 évben legalább 15-25 % emelkedés volt tapasztalható. Egyszóval nem a vásárlóknak kedvez az időszak.

Ebből következik, hogy dílerek, kereskedők, zugnepperek ezt megszimatolták, és boldog-boldogtalan KIA / Hyundai típusú autót hordanak be az országba.

Ebben a káoszban segítünk megtalálni a lehetőségekhez mérten a legjobb példányt, illetve szervizeltetésben nyújtunk számodra alternatívát.

Mire számíthat, mit nézzen az aki benzines vagy diesel KIA Ceed szeretne venni, kezdjünk bele:
Karosszéria és beltér:
  • felső csomagtér rögzítő sín, első részén a festék lepereg
  • csomagtartó rögzítő műanyag kupakokat el lehet hagyni
  • ablaktörlő mechanika idővel megfárad/megszorul, elektromos motorja leég,
  • könnyen kopik a kormány festés, műbőr hajlamos a repedezésre
  • ülés oldalán lévő burkolat rögzítő könnyen elpattan
Futómű:
  • elég érzékeny téma, függ, a felhasználástól amúgy azt tudom mondani, elég barbár biztos, stabil,
  • első stabilizátor pálcák megfáradása,
  • kormánynak, nagy szokott lenni a holtjátéka, csillapító hiba szokott lenni, kormányoszlop kereszt fellazul, illetve a kormánymű szokott lógni, ház megkopik,
  • rozsdásodásra hajlamos, bármely piacos példány, itthonin is felületi rozsda felfedezhető,
Motor és váltó: (na itt jön a megosztó rész)
  • Benzin motor

2015-ig a váltásig, az 1.4i motor volt a belépő „sajnos”, a tapasztalat alapján nem egy golyóálló motor, 1.6GDi motorból kevesebb fut az úton, de kevesebb is vele a baj. Egy kicsit kifejtve, 1.4i “kismotor” azaz hajszárító motor és ez részben vonatkozik az 1.6GDi re is, mivel kicsi és nyomatékszegény illetve városi használatban vannak, így az olajcsere intervallumra nagyon figyelni kell, elindul-megáll és forgatja a tulajdonosa, üzemeltetője, ezt a láncos motor nem nagyon díjazza. Igen láncos ez is bicikli méretű. Ez a láncvezérlés ebben a kategóriában általános, motorgyártók előszeretettel alkalmazták. Mindenkinek a fejébe az van láncos, a legjobb, sosem kell cserélni, de lássuk be 150 – 200.000 kilométer futás után miden kilométer ajándék. Itt jön elő megfelelő szervizelés – le egyszerűsítve – sok esetben 5W40, 10W40 vagy nem megfelelő viszkozitású motorolajat használtak szervizeléskor és nem csak a „maszek” nem hivatalos KIA szervizek, ebbe mondjunk ne menjünk bele jobban. Ezek a kis motorok előírás szerint is megkövetelték már akkor az API szerinti pontos besorolású és minőségű motorolajat, ami mindenféle adalékokkal feljavított 5W30 A5/B5. (API Service SL vagy jobb, ACEA A3 vagy jobb). Szerviz dokumentációkban hivatkozva meg lehet találni, hogy vannak Normál és Nehéz üzemi különbségek a motor számára, mely miatt más olajcsere periódust írnak elő, tapasztalatom szerint nem tartották be nagy általánosságban. Ezért már mára elmondható, hogy ezek a motorok 100 -140.000 kilométer körül ledobják a láncot, nyúlnak, láncfeszítő elromlik és közben elkezdik enni a motorolajat, egy elvárt és elfogadható és már észrevehető mennyiség fölött. Ez az olajfogyasztás hivatkozás a használati könyvben feltüntetésre került, és a szervizek által is elfogadhatónak mondott 1000km/1l olajfogyasztás teljesen elfogadhatónak minősül. (ökölszabály szerint) Be kell látni, ezek a motorok olaj feltöltési mennyisége 3,3-3,5L ami igen csekély mennyiség, így az olaj hamar elfárad, ha csökken a szintje még inkább erősödik ez a hatás, és így tovább, ezért mindenféleképpen javasolt két tankolásonként olajszintet ellenőrizni, és szükség szerint MAX szintre feltölteni a folyadékszintet. Motor hangja varrógép szerű, katalizátor előjel nélkül pikkpakk összeomlik.

1.6GDi ezeket a motorok, nem „hétköznapi” egyszerű motor, mint régen. Ezek a motorok olyan módon működnek leegyszerűsítve, mint a diesel motorok. Ezeknek a motoroknak már nem élettere a város, amire vették a felhasználók. Ebből adódóan, az üzemeltetési költsége sem olcsó, nem lehet össze szögelni. Itt is tapasztaljuk azokat a hibákat, mint a kortársinál, illetve olajfogyasztással számolni kell üzemeltetése során. Kokszosodásra lehet számítani 180.000 kilométer környékén, de ennek az eltávolítása is kartantartást körbe tartozik, nem hiba.

Lehet, hogy egy kicsit megrémítettelek ezzel az olajfogyasztással, katalizátor hibával, … stb., szerintem betudható az anyag minőségnek, rossz konstrukciónak és az elnyújtott gyártó által előírt szervizeléseknek. Sőt a felhasználók napi szintű használatának is betudható, sajnos luxus a 10-20 km naponta, átlagosan vagy vegyük azt, sokan erőlteti alacsony fordulaton, ami gyilkolja a motort. Mindenkinek azt tudom mondani, azt kell elfogadni, hogy az autógyártók, azaz a nekik motort gyártók elfejeltettek benzinmotort gyártani az évek folyamán, illetve szigorodó környezetvédelmi előírások miatt, nagyobb igénybevételnek vannak kitéve ezek a motorok és így nem elég tartós.

Régen persze minden jobb volt, vagy mégsem.

Elején hivatkoztam, hogy 2007-től Koerai típus már majdnem – Japán, itt meg is említeném, hogy Toyota motorok is eszik az olajat ugyanúgy, mint a VW konszern autói. Ezért bármily márka benzines motorú autóját választod, a szerviz könyvbe nem véletlenül be van írva, 500 – 1000km után olajszint, folyadékszinteket kell ellenőrzés, ha kevés, tölts utána és pont, használd mosolyogva.

Ha fel kell újítani a motort, vagy meg kell kuplungozni, azt magadért teszed; ha ki kell cserélni a katalizátort – kipufogógáz-szűrő – mert ez sem örök életű, akkor legalább új lesz és tudod újra 150.000 kilométerig számíthatsz rá!

Összességében, elfogadások mellett, a leírtak szerint élhető városi jószág.

  • Diesel

1.6 CRDi 110LE, 128LE, 135LE motor (a beton biztosnak mondható): ezek a motorok nagyon jók – igazi fa-ék motorok -, bírják a várost és a pályán élik életüket. Titka kicsit forgatni kell. Persze itt minden esetben 5w30 motorolajat kell alkalmazni, javaslat szerint C3, DPF, CPF (Katalizátoros részecske szűrővel; ACEA C3). Elmondható az, hogy ugyan olyan jó motor, mint a régebbi típusban. Nem kell tőle megijedni. Ésszel használva tökéletes barát a közlekedésben. Kéttömegű lendkerék nincs, ennek hátránya, hogy hamar leugrik róla a kuplung szett, alsó és a felső munkahengerek hamar megkotlanak, azaz nem emelnek ki rendesen. Ennél a típusú motornál nincsen nagy buktató, kiforrott motor, EGR, nyomásjeladó, tűzkarika, légmennyiségmérő, üzemanyagpumpa hibák szoktak elő jönni.

Váltó, erőátvitel:

Váltójában az olajcsere periódusra nincs előírás. Azt, hogy mikor kell cserélni mindenkinek a lelkiismeretére bízták, de a szint ellenőrzést végezni kell. Szervizelési tapasztalatok szerint, meg szerintem számoltak is vele, hogy a kuplung 130-160ekm körül megadja magát, így szétszerelés közben le kell engedni, és egyébként is ki kell cserélni. Itt is fontos, hogy cserekor nagyon figyelni kell a minősítésre, nem csak a 75W90! Amúgy a váltója mind a benzinesnek és dieselnek igen biztos pontja. Kuplung csere alkalmával oda kell figyelni a szimeringek állapotára, illetve azokat kell/érdemes cserélni. Itt még plusz költség általában a féltengely kihajtás a szimeringjei – ereszteni/könnyezni szokott. Féltengelyek porvédőinek a roppantott bilincseinek után feszítése vagy cseréje fordul még elő, mely filléres tétel.

  • kuplung kinyomócsapágy, szerkezet hamar elhasználódik, főleg városi használat mellett
  • munkahengerek megfáradnak
Elektromos anomália:
  • kontakt hibák, test pontok oxidosak
  • LED helyzetjelzős, elektronika túl melegszik
  • kamera beázik

Összességében elmondható a típusról, hogy ezek is műszaki tárgyak, de nem szabad többet várni tőlük mint amit az évek és a futásteljesítmény vetíthet előre.

Ebben a káoszban segítünk megtalálni a lehetőségekhez mérten a legjobb példányt, illetve szervizeltetésben nyújtunk számodra alternatívát.

Call Now Button